Bu Hafta Dinlediklerim

Herkese merhaba arkadaşlar umarım haftanız güzel başlıyordur çünkü ben bu yazıyı her haftanın ilk günü yazmayı planlıyorum. O yüzden bazı belli başlı kalıplara alışmanız gerekebilir. Mesela hafta sonu için yazacağım formatlarda da haftanızı mutlu kapatmanızı dileyebilirim belli olmaz 🙂 

Blogumu istediğim şekle bürüdüm ve artık sadece hatlarını belirleyen o en önemli detay olan içerik kısmına geldik. Bundan sonra yapılacak tek şey benim yazmam ve sizin okumanız, okuduklarınızı ve gördüklerinizi yorumlamanız üzerine işliyor. Blog dediğimiz şey tamamen Cem Yılmaz’ın da sürekli vurguladığı reaksiyon işlerinden biridir ve hatta çok sevdiğim bir örneğiyle bunu pekiştirmek isterim:

elmayı satan adam düşünmez sen elmayı yediğinde vitamini aldın mı gaz yaptı mı diye

Durum tam olarak böyle. Belli başlı işler yapan insanlar ürünü veya hizmetinden sonrasını düşünmeyebilir. Görmese de olur. Ama ben bir içerik sunuyorsam içeriğin sizde neler uyandırdığını, size nasıl geçtiğini veya bambaşka bir şekilde en ufak yorumunu bile görmek isteriz. Yoksa ben zaten yıllardır kendi kendime not defterlerime yazıyorum her şeyi. Buranın farkı reaksiyon görmesi. 

Şimdi gelelim bugün için belirlediğim içeriğe. Son bir haftadır sürekli oyun-blog-yemek üçlüsü arasında dolanıyorum. Bu süreçte neler dinledim? Bir çoğunuz “bize ne a….” diyor olabilir ama neticede bu bir içerik. Belki de keşfedeceğin bir şarkı görürsün belli mi olur? Veya sen de bu hafta dinlediklerini veya en çok dinlediğin bir tek şarkıyı bizimle paylaşabilirsin.

Måneskin - I wanna be your slave

4/5

3 Gün önce youtube trendlerinde karşıma çıkan enerji parçam 🙂 Sözleri biraz kırıcı ama sözlere dikkat etmeden dinlerseniz gayet arabada kopa kopa dinlemelik.

Ceza&Gazapizm - BASKIN

5/5

Galiba son aylarda dinlediğim en kaliteli “yeni” rap albümü. Gazapizm severek dinlediğim bir sanatçı ve Ceza herkesin dinlediği bir hit. İkisinin aynı albümde olması gerçekten çok hoşuma gitti. Söyleyecek çok sözüm yok. Anlatmaya gerek yok görüyorsunuz 😀

Şarkı Sözleri

Nakarat: Yarın yok kalmaz yarına Vakit az pek yok zaman Her şey bugün her şey yaşanan Tıkanır hep en son kalan Baskın var baskın basana Sönecek elbet yanan Kovala Gelen var bak gelen

 

Ceza Verse: Kimileri hergün değişik/ egilir bükülür değişir/ kaçınılmaz şey değişim/ hareket çok hep ekşin/ edep yok wack hep aymaz/ bir çoguna gerek bypass/ kantar adiyse tartmaz/ kalemimden aktı atlas/ hadi git ve dik adıma ehram/ şafak sökene kadar hadi et dans/ sıcaktan bunalıyor mürettebatı/ haberi yok o köşkteki bir kaptan/ bir kat daha boyamış onu gene ressam/ bilhassa siyahı artan o ortam/ hülasa gerekiyo biraz susmak/ müdafaa etme beni sesi kes lan/ kitaplarda bile yok adınız hatta/ benim gibi size basmıyo matbaa/ bak bi dakka bu en son hattat/ hiç durmadan yazdı nonstop/ bir kulp bulup kaçtı ahbap/ dayanamaz alayı patlak alttan/ ben hep biyodum bu malum ilan/ sırtımda bir ton hancer yarası var/ yine konuşuyo gene başteknisyen/ üstüste gelir o dertler ruhen/ üstüne geliyosa tektek vur sen/ bekliyo hamleyi benden lümpen/ kim deneyecek ise önden lütfen/ çoğunun haberi yok kimdir wu tang/ atıyorum aradabir @#$% yetmedi diyosan al @#$%

 

Nakarat: Yarın yok kalmaz yarına Vakit az pek yok zaman Her şey bugün her şey yaşanan Tıkanır hep en son kalan Baskın var baskın basana Sönecek elbet yanan Kovala Gelen var bak gelen Kovala Gelen var bak gelen

 

Gazapizm Verse: Paçama dolaşan hayat kafamı duvara dayar aramış taramış sökülmüş ruhum bıkmadı zamanı sayan yitirdim ahengi önünde herkesin oldu mu duyan? bugün her şey bugün olcak dün gece hortladılar ha rahat ol dalgana bak arkadalar uçuyorlar ip yok kara kafalar. oynuyoruz pinpong verse yazarak sizde hiç iş yok aralara dal rollere bak kaskatılar ortada rap yok dedikodu var izmirden bir konvoy gelmiş nasıl nasıllar? Görünen yok kılavuza bak sivo pikapına hiza plağını tak Yaslanamazlar bir duvara ah ama asta la vista Hani bize pay? Ağzında salya köpürüyor vah bi de sürekli kendiyle dövüşüyor mal Ne sikime entel görüşü de var yine maalesef argo çölünüze vaha Gerçek kime gerçek bunu kim yer senelerce hani şöhret vakit hiç yok gecikince panik herkes Bu çocuklar hakkını verdiler orijinal her şey hani menşei Öyle iş yok türkçe rap olsun mu yarına manşet bugün her şey

 

Nakarat: Yarın yok kalmaz yarına Vakit az pek yok zaman Her şey bugün her şey yaşanan Tıkanır hep en son kalan Baskın var baskın basana Sönecek elbet yanan Kovala Gelen var bak gelen Kovala Gelen var bak gelen

Mert Kıyak - Gel

3.6/5

Aslında bu şarkıyı yeni keşfetmedim. Zaten bu gönderilerin amacı da yeni çıkan şarkıları paylaşmaktan ziyade yeni keşfettiğim veya dilime takılan şarkıları paylaşmak. Yani 80′ 90′ da gelebilir bu listeye. Dilime takılması veya üst üste dinlemem yeterli. Ayrıca bu şarkıyı şiddetle öneriyorum her havada dinleniyor her yerde dinleniyor ve insanı her moddan her moda sokuyor.

Şarkı Sözleri

Ben yağmurları durdururum

Kopamıyorum nedense senden

Gel, güneşini al yanında

Sol yanımda sen bir tarafım engel

Ben yağmurları durdururum

Kopamıyorum nedense senden

Gel, güneşini al yanında

Sol yanımda sen bir tarafım engel

Ben yağmurları durdururum

Kopamıyorum nedense senden

Gel, güneşini al yanında

Sol yanımda sen bir tarafım engel

Ben yağmurları durdururum

Kopamıyorum nedense senden

Gel, güneşini al yanında

Sol yanımda sen bir tarafım engel, Ben.

Yine seninle başladım

Yeryüzünde düne bir damla

Aktı yine ve gözlerimden

Unuttukça özledim

Umutlarımı öngörürdüm

Senin için de ben gün oysa

Sende bende bir ömürdün

Sevgim en derinde

Serdiğinde vergim iyi tavırdır

Sen gidince yar gözümde

Bu gece sen kalırdın

Mutluluğum şuan sende

Desemde yine arındım

Kalbimde acı bir mutluluk

İçimde sen barındın

Gülerken kalabalıktık

Ağlarken yalnız oysa

Giderken hava ılıktı

Sağım solum bak sen hâlâ

Ben hâlâ sendeyim

Kaybeden de ben olmadım

Her yolu denedim oysa

Nedense sen olmadım

Bugün de ben olmadım

Yanında kalmasından

Gidince örnek aldı güneş yağmur damlasından

İnan ki sıcak değil

Gözümü kaptırırdım

Yüzünse sigara değil

Bir ömrü yaktırırdı

Ben yağmurları durdururum

Kopamıyorum nedense senden

Gel, güneşini al yanında

Sol yanımda sen bir tarafım engel

Ben yağmurları durdururum

Kopamıyorum nedense senden

Gel, güneşini al yanında Sol yanımda sen bir tarafım engel

Ben yağmurları durdururum

Kopamıyorum nedense senden

Gel, güneşini al yanında

Sol yanımda sen bir tarafım engel Ben…

Kopamıyorum nedense senden Gel…

Sol yanımda sen bir tarafım engel Ben…

Kopamıyorum nedense senden Gel…

Sol yanımda sen bir tarafım engel…

serinin ilk gönderisi için üç şarkı yeterlidir diye düşünüyorum. Çünkü bu yazı serisi için hala tam bir şablon oturtamadım kafamda. Her seferinde farklı bir yazı tasarımıyla karşınıza gelebilirim. Doğrusunu bulana kadar yorumlarınız üzerinden hareket edeceğim. Öneri veya eleştiriler için her zaman açığım. Umarım önce yazımı sonra da paylaşmak istediğim şarkıları beğenmişsinizdir. Bir sonraki gönderide görüşmek üzere neşeli kalın 🙂

21 yaşında oldschool blogger :) aslında hakkımda söylenebilecek çok daha fazla şey olduğunu ben de biliyorum. zaten "ben kimim?" sayfası da bunun için yapılmadı mı? eksik olduğunu düşünüyorsan sen de yorum yaparak eklemeler yapabilirsin. filtrelemeyeceğime güvenebilirsin :)

2 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir